۹ ماه و ۹ روز

روزشمار به دنیا آمدن فرزند من

۹ ماه و ۹ روز

روزشمار به دنیا آمدن فرزند من

دندونک

بابا بزرگ و مامان بزرگ (بابا و مامان بابایی) اهل شمال کشور هستن... بابا بزرگ و مامان بزرگ ( بابا و مامان مامانی) اهل جنوب شمالی ها یه رسم بانمک دارن به اسم دندونک... وقتی که نی نی اولین دندونش نیش میزنه و بیرون میاد، براش یه جشن کوچولو موچولو میگیرن... به اسم دندونک... تو این جشن بیشتر فامیل های نزدیک دور هم جمع میشن و خبر آنچنانی از بزن و برقص نیست... یه آجیل ساده مخصوص که معمولا خود خانواده درست میکنن هم صرف میشه... مثل برنج و عدس بو داده .... تخمه های مختلف و اینها... ولی یه چیز بامزه که داره اینه که آخر مهمونی ، دور و بر نی نی کوچولو یه سری وسایل مختلف میذارن... مثلا قیچی، کتاب، خودکار، توپ بازی و از این چیزا.... بعد نی نی اولین چیزی رو که برداره میگن شغل آینده شو انتخاب کرده.. مثلا اگه قیچی برداره، خیاط میشه... اگه شونه برداره، آرایشگر میشه... اگه کتاب برداره، ملا میشه...خلاصه ... دو هفته قبل ، شانزدهم آبان دندونک سام کوچولو بود... فکر می کنید چی برداشت؟؟؟ سام توپ فوتبالشو برداشت... پسرم فوتبالیست میشه.... آی اینقدر خندیدیم بهش ... خیلی باهال بود... حتما عکسهاشو میذارم که ببینید... این روزا اینقدر نمک پاش شده که نگو... دیروز دالی بازی یاد گرفته و کلی غش میکنه وقتی باهاش بازی می کنیم...فقط شبها یه کمی ناله میکنه... فکر کنم از دندوناش باشه... یه دنیایی داریم ما. 

 

داستان کوتاه و بسیار زیبای قیمت رو بخونید.

نظرات 15 + ارسال نظر
سمیه مامان پرنیا یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:38 ب.ظ http://mooshmooshak2008.blogfa.com/

سلام بابایی و مامانی و سام کوچولو
چه عجب آپ کردید !!!!!!!!
مبااااااااارکه دندون درآوردن سام مبارررررررررررکه
خوشبحالتون پرنیا که هنوز دندون در نیاورده خیلی نگرانم .
ما هم که مشهدی هستیم رسم دندونی رو داریم اما آش دندونی که خیلی هم خوشمزه است اون موقعها که نی نی توی دلم بود یبار هوسم کرد و مامانی برام درست کرد حالا هم هوسم کرده اما ....
راستی سام الان چکار می کنه منظورم اینکه میشینه ؟ غلت می زنه ؟ می تونه روی پاهاش وایسه ؟ چهار دست و پا چطور ؟ خیلی دلم می خواد بدونم .
عکسای همه حالتاشو برام بزار قربونش برم من
راستی اون کارتون چی شد انشاءالله که درست شد و همه چیز بر وقف مراد بود ه

سلام... شما خوبید... ممنون...
به به ... چه رسم خوشمزه ای...:))
انشالا که هرچی زودتر دندون در بیاره که خرجتون بیشتر بشه..:))
سام هم خوبه... غلت که زیاد میزنه... ولی نمی تونه روی پاهاش وایسته... تازه یاد گرفته که روی چهاردست و پا وایسته... حتما عکسهاشو میذارم... ممنون که به وبلاگ سام این همه لطف دارین... موفق باشید.

forooz یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 ب.ظ

salam.omidvaram haleton khob bashe.vay,khodaaa.man asheghe vaghtiam ke ninia dandon dar miaran.midonam samam koli ba namak shode.fadash besham ke hamin alan varzeshkare.rasme shomaliam vaghean ghashange va jaleb.rasti in dafe kheyli dir update kardin va man koli montazere khabare jadid va aksaye jadid az sam bodam.az ghole man ye donya babosidesh.khosh bashid.bye

سلام فروز خانم... حالتون خوبه... خوشید... اتفاقا سام هم خیلی حال شما رو میپرسه..:)) ممنون که این همه لطف دارین به سام... داره یکی یکی دندوناش در میاد... این دومیه دیشب نیش زده بود ... خیلی کوچولو موچولوئه... این دفعه به خاطر کارهای نمایشگاه خیلی سرمون شلوغ بود... دوباره هفته دیگه هم نمایشگاه الکامپ داریم... اگه شد حتما تشریف بیارین... خوشحال میشیم.

آیدا دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ق.ظ http://www.aiida.blogfa.com

سلام بابایی خیلی وقت هست از سام کوچولو عکس نذاشتید خوب ما دلمون تنگ میشه
آخی الهی خیلی ناز میشین وقتی دالی بازی میکنن منم پسر عموم اولا که یاد گرفته بود همش این کارو میکرد بعدم غش میکرد از خنده...
عکسای این پسر نازو بذارید دیگه

سلام ... شما خوبین..... من حتما تا قبل از آخر هفته عکسهای جدید سام رو آپ می کنم... این دالی بازی اینقدر حال میده .... بزرگترها بیشتر از کوچولو ها حال می کنن...:))

کارمند کوچولو دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 ق.ظ http://edarehyema.blogsky.com

سلام بابایی.. ما عکس میخوایم یالاااااااااااااااااااا.... دندونای سام هم مبارک باشه.. عکس عروس آیندتون رو نمی خواهید تو وبلاگ سام بذارید؟؟؟؟؟

سلام... عکسها رو آپ کردم... بیاین ببینید... عکس عروس آینده رو هم بذارید.

یه کوچولو و آقاییش دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام بابایی..ممنون که به وبلاگم سر زدین..من منتظر عکسهای سام هستم..دلم براش تنگ شده هااااا

سلام... حالتون خوبه... خواهش می کنم.

۩ ۩ ●•▪·˙·..شادی..·˙·▪•● ۩ ۩ سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.sokotepor3da.blogfa.com

ای جان..من بمیرم واسه این جیگر طلا..خیلی وقت بود نیومده بودم..دلم تنگولیده بود..

آقا فوتبالیست رو ببوس..
من مامانم گفته که خودکار برداشته بودم توی دندونکم..!!
متنظر عکس هاشم..خبرم کن..!

سلام.... حالتون خوبه... ممنون از لطفتون... عکسهای جدید سام رو آپ کردم...

سحربانو چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ق.ظ http://samo86.blogsky.com

سلام بر پدر پسر فوتبالیست:)
پس مامانی نزدیکای ماست:)
آخی منم خط کش برداشته بودم:)

سلام... خوبین شما... خط کش برداشه بودین... خب مهندس می شین.

ب پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ

سلام بابایی سام
جشن دندونک سام مبارک باشه...
دندون در آوردن سام هم مبارکش باشه
ایشالا همیشه سلامت و ساد باشه...
راستی فوتبالیست شدن سام هم مبارک
دوستدار سام و همراه این وبلاگ بهارین

سلام.. حالتون خوبه... ممنون از لطفتون.. شما هم همیشه شاد وسلامت باشید...

سایه جمعه 1 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.sayehsepidar.blogfa.com/

سلام
خوبین ؟
سام من خوبه ؟
دلم خیلی براش تنگ شده . چرا عکسشو نزاشتین
الهی قربونش برم .دندوناش خوشگلن ؟
حتما عکسشو بزارین
ممنون

سلام ... ممنونم... حال شما خوبه...
عکسهای جدید رو گذاشتم.تشریف بیارین.

خودم شنبه 2 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام آقای بابایی دندون دراوردن سام رو بهتون تبریک می گم!
اما اول گرفتاریتونه و لیز شدن دستاتون !برای اینکه حسابی آب دهنش می ریزه و شدیدا هم لیز شده به خاطر ترکیباتش که عوض شده یادتون باشه به مامانیش بگین حتما همیشه پیشبند براش ببندن تا لباسش خیس نشه و گردنش رو مدام بشورین چون آب دهنش به گردنش می رسه و پوست حساسش رو اذیت می کنه و قرمز می شه و اینا!
راستی اگه می شه آخرین پست منو که خوندین به مامانی سام هم بدین بخونن و نظرشون رو بهم بگن یا شما خودتون بگین .ممنون

سلام... ممنونم از لطفتون... دقیقا همین طور که شما می گفتید شد... گردنش یه کم حساسیت پیدا کرد... کلی هم طول کشید که خوب بشه... حتما بهتون سر می زنم.

یه کوچولو و آقاییش یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:10 ب.ظ

سلام بابایی..منتظر عکس های سام هستیماا..به ما هم سر بزنین..چقدر کم پیدایین؟

سلام... حالتون خوبه
حتما میایم

سلام
وبلاگ جالبی دارین....
به من سر بزنین.....
خوشحال میشم....خوشحال میشین....

سلام... ممنونم... شما هم لطف دارین...حتما میام

سرود مامان سام جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:20 ب.ظ http://sambooli.blogfa.com

سلام
خوب چی بگم..........منم سام هستم اگه می خوای بیشتر آشنا بشیم لینکم کن منم لینکت کردم........خوشبحالت یه توتولو دندون در آوردی همه جشن برات گرفتن.من ۸ تاشو دارم .....فقط ضجرشو میکشم........صبح تا شب باید بسابمشون.....بای بای.منتظرم......

سلام... خوبین شما... حتما میام که ببینمت... خیلی باهال بود.

آرشام شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ق.ظ http://barankocholo.blogsky.com

سلام لطفا وب من را به پیوند ها اضافه کنید

حتما.

یک آدم اینجوری پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ب.ظ

آخ جوووووووووووووووووووووون یعنی فوتبالیست می شه؟؟

مبارک باشه دندونش!!

آره دیگه... فوتبالیست میشه... سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد